tisdag 14 april 2015

Min minnesbok


 Jag har skrivit det förr, men det tål att upprepas många, många gånger:
Det gör så ont i mig att Lykke ska växa upp utan sin mamma, att knappt
ha några minnen av henne när hon blir äldre.
 Därför har jag köpt den här boken, en bok att skriva i men 
också att sätta in fotografier av dem två tillsammans.
 Jag tror, eller rättare sagt vet, att Lykke kommer att
uppskatta boken när hon blir äldre.
Nu är det inte bara jag/vi som ska dela med oss av minnen,
det finns även sidor där Lykke själv ska skriva om olika saker.

Senare, när jag får ork, ska jag gå igenom alla gamla fotografier.
Då ska jag göra ett album med bilder från det att Liza var baby,
och fram till vuxen ålder!
Ett sånt här fint arrangemang gjorde Jeanette på Blomkrukan
som står på Lizas grav.

♥♥♥ Liza: jag älskar dig till månen och tillbaka! ♥♥♥
//Mamma

2 kommentarer:

birgitha sa...

Jättebra. Jag önskade att jag hade gjort det åt pedro så hade han fått mer roliga minnen av honom. Helt underbart för lykke att kunna läsa och titta på när hon blir äldre. Det är nog en slags läknings process också. Jag tycker om dej och det du skriver har väckt minnen hos mej även läkt saker.
Tack du fina.

Ann-Louise sa...

Vilken underbar bok och så fint att göra till Lykke. Kram