lördag 27 juni 2015

Orättvist

Idag har jag fixat i trädgården, lugnande och meditativt...
Efter vi ätit middag åkte vi upp för att titta till Lizas grav.
Tankarna jag har haft nu på eftermiddagen har varit
riktigt jobbiga. Det är något speciellt med sommaren,
på något sätt tillhör den ungdomen.
Fester, olika evenemang, sol och bad...
Den här helgen är det festligheter i stan, så i 
"före-livet" skulle Liza kanske gjort sig i ordning
för en utekväll tillsammans med sin bästa kompis.
Istället åkte vi alltså till hennes grav, där satt jag en stund
och grät över hur orättvist livet är.
Att hon inte fick uppleva fler somrar, att hon inte får se
Lykke utvecklas och växa upp.
Lillgumman har den senaste tiden verkligen insett att hon
inte kommer att få träffa sin mamma mer, det gör så ont
att se och höra henne!
Nu har vi fått klartecken att plantera ett träd där
huset stod, men det blev inget fruktträd.
Istället blev det ett bergskörsbärsträd som blommar
så här vackert på våren...
...och är minst lika vackert på hösten.
I morgon ska Johan och jag ge oss iväg för att hitta en fin sten
modell större, på den ska det stå att trädet är ett minne över
Liza och Tommy.


♥♥♥ Liza: jag älskar dig till månen och tillbaka! ♥♥♥
//Mamma

1 kommentar:

birgitha sa...

Skönt att du kan känna varje känsla. Barn kommer ju i tanken lite som eftersom. Tur hon har så många som älskar henne. Vad vackert trädet kommer bli där. Livet är inte rättvist. Kramar till dej Marie💛💚💜