onsdag 10 juni 2015

Noll energi

Just innan jag ska sova, så ligger jag alltid och planerar inför
vad jag ska göra nästa dag.
Typ städa huset och/eller sy färdigt gardinerna som legat på
en fåtölj i över en vecka .
Men dagen efter får jag oftast inget gjort, jag har varken lust
eller ork till att göra något.
Det där dagliga, som att plocka undan, bädda, tvätta och laga 
mat, det får jag tvinga mig själv att göra.
För att inte tala om att hitta på vad vi ska äta till middag, då
är det totalt hjärnsläpp!
Det är som om sorgen har lamslagit mig helt, jag känner mig
helt tömd på energi. Dessutom har jag svårt att ta in information
och att minnas saker. Det var nog jobbigt med det innan Liza dog,
beroende på utmattningsdepressionen jag drabbades av -05.
Sen finns det saker som oroar mig och som jag inte
kan rå över, det gör stressen och måendet ännu sämre!
Går omkring med en klump i magen hela tiden...
Som tur är har jag vår trädgård, den håller jag
på och pular med varje dag.
Att få köra ner händerna i jorden, att plantera
och plocka ogräs, det är rena rama meditationen!

 Att varje morgon och kväll gå runt och titta på "ägorna";)
ger mig så mycket, jag är så glad över att jag har något
som jag tycker om att göra!



"Det finns de som säger att sorgen går över. 
De vet inte vad de talar om. 
Sorgen omvandlas, men den går aldrig över. 
Det är något annat som går över. Men aldrig sorgen.
Smärtan klingar av men sorgen, tomheten och saknaden finns alltid kvar.
Ingenting går över. 

Det blir någonting annat. 
Det är vad sorgen handlar om.
Att bli någon annan. 

Att röra sig mot en ny verklighet där sorgen är en del av villkoren."

Lars Björklunds "En skugga av kärlek"

♥♥♥ Liza: jag älskar dig till månen och tillbaka! ♥♥♥
//Mamma

2 kommentarer:

birgitha sa...

Så känns sorgen som du beskriver den. Det är så bra att att du har landet helande att skapa liv. Vardagen påminner om liv som saknas. Sorgen finns alltid med tar tid att hitta en ny väg. Låt det vara så Marie just nu låt trädgården vara ditt livselexir. Jag har min sorg med mej än efter18 år den har sitt rum. Kram Marie💛💚💜

Sabina sa...

Jag tänker på er ❤ kramar!