lördag 30 maj 2015

Att ta sig tid...

...och känna stillhet och ro vid Lizas grav, att "prata" med
henne om allt möjligt som har hänt.
Åtminstone jag har inte tagit mig den tiden, för det har
känts lite besvärligt att stå där rakt upp och ner!
Några dagar efter begravningen träffade jag en kvinna, och det
var hon som gav mig idén att ställa dit en stol eller en bänk.
Jag frågade kyrkovaktmästaren om det var okej, och det
skulle inte vara några problem!

Eftersom det var december, så var det inte aktuellt att
göra något. Jag ville vänta till våren, då också gravstenen
skulle vara på plats!
För några veckor sedan köpte jag så den här enkla men fina
 bänken på Jula.
 Strök på olja, grundmålade och målade två varv med täckfärg.
Tryckte några schabloner och hittade en
vacker text som jag skrev dit.
Min man skruvade dit någon sorts plast (som jag har 
glömt vad den heter) på sitsen, men den ska i alla
fall skydda ovansidan.
Så här blev resultatet...
 Jag var upp med den igår, tycker att den gör sig bra där!
Hoppas nu bara att den får stå kvar där, har läst och hört så
mycket om folk som inte kan hålla fingrarna i styr.
Det övergår mitt förstånd hur vissa utan något som helst
samvete stjäl blommor och gravprydnader.
Hur kan man leva med sig själv när man gör något sådant??

♥♥♥ Liza: jag älskar dig till månen och tillbaka! ♥♥♥
//Mamma

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Åh så fin bänken blev ;))....och hur gick det hos Terry E....det måste du tala om för oss...sååå spännande. Jag har inte träffat honom , men har hört och sett mycket av honom (på Tv)....jag har fått lite kontakt från min bror, sen han dog...men det var mest i början när han hade gått bort...låter lite flummigt att säga det, men jag tror iaf att jag har fått kontakt...vill inte gå in på hur, här i bloggen...men jag är nästan säker på att han tagit kontakt med mej....sen hörde han av sej i en sittning jag hade hos ett medium här i stan också...man ska inte underskatt medium som är seriösa ;))...
Sköt om dej nu...och det var länge sedan jag hörde något ifrån dej ;)...hör gärna av dej på min blogg ;))
Kram bia

birgitha sa...

Så rofyllt det blev med bänken. 💛💚💜🌅