onsdag 30 december 2015

Älskade lilla ♥Lykke♥

Egentligen är nyårsafton en dag som alla andra, men många
med mig känner nog att den är lite läskig ändå.
Vi står inför ett nytt år och vet inte vad som kommer att hända,
och det ska vi vara tacksamma för!!
På tolvslaget 31/12 2013 så visste vi barmhärtigt nog inte att
Liza skulle tas ifrån oss, och det genom en fruktansvärd olycka.
Vi har tagit oss igenom det första svåra året, men sorgen mattas
aldrig av. Tiden läker inte alla sår!!
På tolvslaget ifjol var det förstås ledsamt, ingen av oss kunde
känna någon glädje.
 Många försökte "trösta oss" med att 2015 bara kunde bli bättre.
Men på julaftonsförmiddagen så fick vi en fruktansvärd nyhet:
Lykkes pappa var död!
När hans familj kom hem till oss och berättade, så blev det en
känsla av att vara i en mardröm, 
Vi försökte så gott vi kunde att göra julaftonen till något fint
och bra för barnbarnen, och det tror jag vi lyckades ganska bra med.
Lykke (som kom till oss dagen innan jul) hade
naturligtvis många funderingar, och vi vuxna
försökte förklara så gott vi kunde. 
Det märks tydligt att hon förstår mer nu än för
ett år sedan när Liza dog. Därför är det viktigt
att inte "mörka" något, utan att vara öppen och
 försöka svara på de frågor hon ställer.
 På kvällen när det blev tyst och stilla i huset så brast
det för mig. Jag grät över att Lykke har blivit föräldralös,
över orättvisan i att så unga människor rycks ifrån oss och
så blev sorgen över Liza så mycket starkare den kvällen.
Jag känner så mycket för hans föräldrar, syskon, släktingar och
vänner, vet vilket helvete de går igenom nu.
Vad som händer med Lykke är det ingen som vet, allt ligger
i socialens händer. Men i nuläget så finns vi och farfars, och
vi gör så gott vi kan för att hon ska känna trygghet i denna
fruktansvärda situation!

♥♥♥ Liza: jag älskar dig till månen och tillbaka! ♥♥♥
//Mamma

2 kommentarer:

Monkan sa...

Budet vi fick på jobbet på julaftonsmorgonen var grymt, brutalt och smärtsamt. Hela dagen var förlamande och tankarna gick direkt till lilla Lykke, söta fina tjej, och till er.....vi får hoppas och tro att det bästa kommer till henne och till er under nästa år....
Ni är alla värda det bästa....det räcker nu....enough is enough
många varma kramar kommer här <3

House and Garden by Bia sa...

Jag fattar ingenting (men det behöver jag ju inte heller) alltså, Lykke hade en "plast pappa" som omkom tillsammans med Liza ?...och nu har alltså hennes "riktiga" pappa också avlidit !!....är det så ?...såå fruktansvärt!!...livet är orättvist ibland....såå tragiskt säger jag bara !
Jag hoppas nu att detta år blir ett mycket bättre år för dig och din familj !!...för så här får det bara inte fortsätta !!!
Ha det gott och sköt om dej nu !!
Nyårskram bia